قدم بعدی میشلن در تولید کائوچو مصنوعی زیست پایه




قدم بعدی میشلن در تولید کائوچو مصنوعی زیست پایه

شرکت میشلن، موسسه نفت فرانسه (IFPEN) و کمپانی Axens در یک نمایشگاه صنعتی نزدیک شهر بوردو فرانسه، برای تولید بوتادین زیست پایه، یک عنصر کلیدی در تولید کائوچو مصنوعی، رونمایی کردند. این توسعه بخشی از پروژه BioButterfly است که با حمایت ADEME، آژانس مدیریت محیط زیست و انرژی فرانسه انجام شده است. طبق گفته میشلن هدف این پروژه تولید بوتادین از اتانول حاصل از زیست توده(منبع انرژی تجدیدپذیر) به جای منابع پتروشیمی می باشد.

شرکت های مربوط به این پروژه گفتند که این نمایشگر که از ژوئیه 2023 عملیاتی شده است، با هدف تایید امکان سنجی فنی و اقتصادی فرآیند تولید با ظرفیت 20 تا 30 متریک تن در سال است.

اریک فیلیپ وینس، معاون اجرایی شرکت میشلن درباره استفاده از بوتادین به دست آمده از نفت اعلام کرد: این فناوری فرصتی فوق العاده برای کمک به دستیابی استفاده از 100٪ مواد بازیافتی یا تجدید شده در لاستیک میشلن تا سال 2050 است.

میشلن همچنین افزود، این پروژه با سرمایه گذاری بیش از 80 میلیون یورویی، حمایت منطقه ای را دریافت کرده است و توانسته حدود 20 شغل را در سایت میشلن و منطقه باسانس در بوردو ایجاد کند. هدف این پروژه تقویت رشد تولید بوتادین تجدیدپذیر و کارخانه های متعدد در سطح جهانی برای پاسخگویی به تقاضا برای مواد پایدار و زیستی است.


منبع: www.tirereview.com


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0